Lepszy kontrast

Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w Łaziskach

Gwiezdna niespodzianka

Dotarła do nas paczka pełna gier i słodyczy od uczniów XL Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Warszawie. Maja, Helena, Patrycja, Paulina oraz Tomek i Mateusz to członkowie grupy Star Seekers realizującej projekt Zwolnieni z teorii, którzy podczas prac nad jego realizacją zorganizowali kiermasz, a za uzyskane pieniądze zakupili gry i pomoce edukacyjne dla wychowanków naszej placówki. Serdecznie dziękujemy. Chrupiąc słodkie niespodzianki z przyjemnością zagramy w nowe gry.

POPRZEDNI

NASTĘPNY

Święta już blisko…

Rozpoczęliśmy przygotowania do Świąt Wielkiej Nocy. Najpierw postanowiliśmy nieco ozdobić placówkę pracowicie kolorując obrazki z motywami wielkanocnymi. Prace zostały oprawione w ramki i powieszone na klatce schodowej. Cieszą kolorami wchodzących do naszej placówki. Następnie zabraliśmy się do przygotowania kartek świątecznych aby wysłać je z najlepszymi życzeniami do naszych przyjaciół.

Witając wiosnę - wycieczka do Szydłowca

Z okazji nadchodzącej wielkimi krokami wiosny w sobotę 16 marca wybraliśmy się do Szydłowca. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych Szydłowcu, które mogliśmy zwiedzić nieodpłatnie dzięki uprzejmości dyrektor muzeum pani Anety Oborny. Naszym przewodnikiem po muzeum była pani Patrycja, która opowiedziała nam o ludowych kapelach, polskich ludowych instrumentach muzycznych oraz przedstawiła interesujące historie związane z nieznanymi nam wcześniej instrumentami takimi jak diabelskie skrzypce, burczybasy czy dudy. Podczas zwiedzania obcowaliśmy ze sztuką wszystkimi zmysłami: słuchając, oglądając, grając na instrumentach z różnych epok. Obejrzeliśmy również wystawę czasową poświęconą lirze korbowej oraz ekspozycję pokazującą historię szydłowieckiego zamku. Wyspa na której znajduje się renesansowy zamek oraz piękny dziedziniec zamkowy były świetną scenerią do wykonania wielu pamiątkowych fotografii. Wrażeń było dużo a czas płynął niezwykle szybko dlatego prawie zapomnieliśmy ze mamy zarezerwowany seans filmowy w szydłowieckim kinie Górnik. W drodze do kina obejrzeliśmy XVII-wieczny ratusz oraz sześćsetletnią farę p.w. św. Zygmunta zbudowaną z szydłowieckiego piaskowca. W kinie świetnie bawiliśmy się na bajce Kung Fu Panda. Na zakończenie niezwykle udanego dnia wybraliśmy się do pizzerii w starych piwnicach szydłowieckiego ratusza. Zadowoleni i najedzeni wróciliśmy z naszymi wychowawczyniami do placówki.

Dzień Kobiet

Wszystkiego najlepszego dla Małych i Dużych Kobiet!
Nasi Panowie pamiętali o życzeniach i kwiatach.

Smakowita i bajeczna wycieczka do Kielc

17 lutego razem z naszymi wychowawcami wybraliśmy się w podróż kieleckim szlakiem świata łakoci i bajek. Pierwszym punktem na mapie naszej podróży była manufaktura słodyczy „Magia karmelu” gdzie poznaliśmy tajniki ręcznej produkcji kolorowych cukierków i lizaków. Wszyscy, nawet nasze panie z wielkim zapałem wzięliśmy się do tworzenia małych, słodkich arcydzieł. Spod naszych rąk wychodziły lizaki w kształcie motylków, gwiazdek oraz kwiatów. Poznaliśmy również ciekawą historię kamienicy w której znajduje się obecnie manufaktura a gdzie przez wiele lat mieściła się apteka. Po bardzo intensywnie spędzonym czasie, nasze brzuchy przypomniały mam o swoim istnieniu, więc ulicą Henryka Sienkiewicza udaliśmy się na pyszny obiad przy okazji podziwiając znajdujące się tam budynki i widok na tę najładniejszą i najbardziej znanąulicę Kielc. Oczywiście zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie z noblistą Henrykiem Sienkiewiczem, którego imieniem została nazwana główna ulica miasta. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach, gdzie zatopiliśmy się w zupełnie innej rzeczywistości. Słuchając naszej pani przewodniczki podziwialiśmy zabawki, którymi bawili się nawet nasi pradziadkowie. Najbardziej urzekła nas wystawa tematyczna „Zatkało kakao?”, prezentująca rzeczywistość dzieci z czasów PRL-u. Naszych chłopaków nie mogliśmy oderwać od wystawy z zabawkami militarnymi. Po tak ciekawie i wartościowo spędzonym w muzeum czasie oraz spacerze uliczkami Kielc w kroplach lutowego deszczu, skierowaliśmy się do świątyni kieleckich zakupów czyli Galerii Echo, zasmakować co nieco potraw kuchni amerykańskiej i oczywiście pojeździć ruchomymi schodami, których w galerii nie brakuje. Ubogaceni w wiedzę i nowe umiejętności, zmęczeni ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do naszej placówki.

Karnawałowo-walentynkowy wieczór

Z okazji zbliżających się Walentynek samorząd wychowanków wraz z panią Elą, naszą wychowawczynią już w sobotni wieczór, 10.02.2024r. zorganizował zabawę karnawałowo-walentynkową. Przygotowania trwały już od kilku dni, wychowankowie udekorowali pięknie placówkę czerwonymi serduszkami. Na wieczór przygotowana została sałatka… z makaronowymi serduszkami. Dzieci brały udział w różnych zabawach i konkursach. Nie obyło się też bez tańców w świetle kolorów. Wszystkim dopisywał dobry humor.

Walentynki, święto zakochanych. Nazwa pochodzi od świętego Walentego z Rzymu, biskupa, męczennika chrześcijańskiego. Od 496 roku w dniu jego śmierci przypadającej 14-ego lutego obchodzimy dzień świętego Walentego, znany jako Walentynki. W dzień świętego Walentego ludzie wyrażają swoją miłość, sympatię oraz przyjaźń. W tym dniu zakochani, przyjaciele oraz członkowie rodzin wysyłają sobie nawzajem kartki z życzeniami tzw. „walentynki” jak również kwiaty, czekoladki czy prezenty. Walentynki kojarzą się z kolorem czerwonym, a szczególnie z czerwonym sercem. W starożytności twierdzono, że serce jest siedzibą uczuć.

Wyjazd na lodowisko

Większość naszych wychowanków rozpoczęła ferie zimowe. Śnieżna i mroźna pogoda zachęciła podopiecznych do wyjazdu na lodowisko do Radomia. Niektórzy po raz pierwszy założyli łyżwy i rozpoczęli swoją przygodę na lodowej tafli, inni mieli okazję doskonalić swoje wcześniej nabyte umiejętności. Humory wszystkim dopisywały, było dużo śmiechu choć nie obeszło się bez drobnych upadków.
Po udanej zabawie zmęczeni ale szczęśliwi i pełni pozytywniej energii łyżwiarze odwiedzili pobliską restaurację McDonald’s gdzie zregenerowali utracone siły.